Izložba „Grafička mapa Suha akvatinta


Galerija Šira, 03. 05. – 28. 05. 2019. 



Produžujemo trajanje izložbe “Grafička mapa Suha akvatinta” do 28. svibnja 2019. godine.
Skupnom izložbom „Grafička mapa Suha akvatinta“ prezentirana je studentska grafička mapa koja objedinjuje 20 grafičkih listova izvedenih u inovativnoj tehnici dubokog tiska – suhoj akvatinti.

Grafička mapa je nastala kao rezultat rada studenata Akademije za umjetnost i kulturu Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku, Akademije likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu i Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu na radionicama suhe akvatinte, inovativne tehnike dubokog tiska, pod mentorstvom izv.prof.art. Stanislava Marijanovića, u nakladi Studentskog zbora Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku.

Studenti izlagači:

Ana Maria Dellale / Andrea Listeš / Antonela Stanić / Antonia Magdić / Antonio Rendulić / Dajana Džafo / Dajana Oroz / Ida Bugarić / Ivana Škvorčević / Jelena Kovačev / Karla Damjana Radanović / Maja Gjajić / Marija Graša / Marija Matić / Martina Majcen / Minja Mitrović / Nikolina Ćuk / Roko Šimićev / Suzana Ososlija / Tea Pranjić

Iz uvodnog teksta prof. Stanislava Marijanovića:

„Okosnicu grafičke mape Suha akvatinta, u kojoj su zastupljeni radovi dvadesetero studenata triju akademija, čini istoimena inovativna tehnika dubokog tiska pa ju je nužno predstaviti.

Dakle, potkraj osamdesetih moja su eksperimentiranja u dubokom tisku rezultirala nekim zanimljivim i naoko efemernim tragovima, ali je njihovo dugotrajno i pomno artikuliranje, u potrazi za formulom kojom ću se najbolje izraziti, dovelo do onoga što danas možemo nazivati tehnikom suhe akvatinte. Od tradicionalne akvatinte ona se razlikuje po tome što se matrica, tiskovna forma, kreativno oblikuje prije nego što se kolofonijski prah taljenjem fiksira – služi se slobodnim, pomičnim prahom. To je temeljno, zajedničko načelo niza mehaničkih ili kemijskih postupaka kojima se pokreće ili izaziva strukturiranje kolofonija na površini ploče. Od trenutka kada je prah raspoređen na željeni način, bilo (naoko) jednostavnim crtanjem po naprašenoj ploči, bilo složenijim procesima uz uporabu vode, šablona, otapala…, slijedi postupak istovjetan tradicionalnoj akvatinti – fiksiranje praha te jetkanje. U suhoj akvatinti je moguće i samo jednim jetkanjem matrice, do dubine koja odgovara crnini tradicionalne akvatinte, na otisku postići bogat raspon prijelaza od bijelog, preko niza nijansi sivog, do crnog. Različiti postupci unutar suhe akvatinte nude široku i raznoliku lepezu izražajnih mogućnosti koje se lako umnažaju međusobnim povezivanjem.“ (…)

Izložbu možete pogledati u radnom vremenu Galerije Šira: pon-pet 16:00 – 20:00 sati, te subotom od 11:00-16:00 sati.

Pratite nas i na facebook stranici Galerije Šira :
https://www.facebook.com/GalerijaShira/


digitalni deplijan



O GALERIJI ŠIRA

Galerija Šira – prva galerija Akademije likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu otvorena je 6. lipnja 2016. godine.

Početna ideja za kojom su se članovi Uprave Akademije i Savjeta galerije Šira vodili pri profiliranju izložbenog programa galerije bila je predstavljanje najkvalitetnije produkcije studentskih radova i radova alumnija Akademije likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu. No, kako je dugoročni plan stvoriti platformu za povezivanje i prezentaciju interdisciplinarnih umjetničkih projekata u svrhu jačanja vidljivosti umjetničkog područja Zagrebačkog Sveučilišta, važan segment izložbenog programa u 2017. godini ali i nadalje biti će, osim produkcije ALU, predstavljanje studentskih projekata drugih njegovih sastavnica.

S tom namjerom, ALU Zagreb je početkom 2016. raspisala natječaj za izlaganje putem kojeg je Savjet galerije (sastavljen od profesora ALU i voditeljice galerije) odabrao 15 izložbenih prijedloga za izlaganje tijekom 2016. godine. Sve izložbe su održane prema planu i programu, a po svom profilu, najviše je postavljeno samostalnih izložbi alumnija ALU od kojih su neki za svoja iznimna ostvarenja dobili i Rektorovu nagradu, diplomskih radova, a ostvarene su i suradnje sa festivalima kao npr. Svjetskim festivalom animiranog filma-Animafestom i festivalom fotografije-Organ vida.
Zadnja izložba planirana za 2016. godinu otvorena je 8. veljače, a u ožujku smo krenuli s realizacijom godišnjeg programa za 2017. godinu koji donosi programske novitete u nekoliko već spomenutih segmenata. Tijekom godine biti će postavljeno 16 izložbi, s tim da će težište jednim dijelom biti na suradnji sa sastavnicama Sveučilišta u Zagrebu, a drugim dijelom na autorskim projektima, samostalnim izložbama mladih autora, te međusveučilišnoj i međunarodnoj suradnji sa Akademijama u Osijeku, Rijeci i Ljubljani i sl.
Od sastavnica, dogovorene su suradnje sa Tekstilno-tehnološkim fakultetom (radionice na oba fakulteta i izložba „Supstitucija tekstilgrafo“ ), Pravnim fakultetom-smjer Socijalni rad (radionice i izložba „ALU-SOC“), Muzičkom akademijom (predstavljanje projekata suradnje tri Akademije- „Mala lukava lisica“, „Harmonija disonance“), Arhitektonskim fakultetom ( kolegija Planiranje grada- izložba “Radnička u na (ne) stajanju”, te Filozofskim fakultetom (projekt “Umjetničke prakse i njihovo okruženje”).
Osim glavnog izložbenog programa koji će se odvijati u ritmu otvorenja svakih 20 dana, u galeriji Šira ove će se godine između dva otvorenja održavati i popratni dio programa koji će uključivati tribine, predavanja, radionice, projekcije,i sl.- ukupno 20 događanja različitih profila koja će, u suradnji s voditeljicom galerije, organizirati apsolventice Odsjeka za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta u Zagrebu.
Tako su, u sklopu popratnog programa tijekom ožujka organizirane npr. dvije tribine: o pokretanju i održavanju studentskih časopisa “Časopisi ćaskaju”, o izazovima i problemima tehničkih postava izložbi “Tehnički razgovori”, a održani su i Dani otvorenih vrata ALU. Osim toga, u tijeku je izložba studenata Akademije likovnih umjetnosti i dizajna iz Ljubljane, kojom smo otvorili i jedan novi vid suradnje na međusveučilišnoj i međunarodnoj razini.

Naime, Akademiji je u izlagačke svrhe dodijeljen prostor nekadašnjeg poznatog Studia G. Studio G nalazio se u prostoru tadašnje radionice okvira pod nazivom Salon Shira, a poznat je (među ostalim) i po tome što su članovi renomirane umjetničke grupe „Gorgona“ iznajmljivali taj prostor kako bi mogli djelovati neovisno od izložbenih institucija.