Vitar Drinković: “Povratna informacija”
Galerija Šira

Organizator

Galerija Šira

Galerija Šira prva je galerija Akademije likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, namijenjena izlagačkoj djelatnosti studenata. Preradovićeva 13, Zagreb.

Autori

Vitar Drinković
QR Code

Trajanje

31 sij 2019 - 18 velj 2019
Događaj je završio!

Vitar Drinković / Povratna informacija

U Galeriji Šira u razdoblju od 31.01. – 18.02.2019. predstavljena je samostalna izložba mladog zagrebačkog umjetnika Vitra Drinkovića.

Izložba “Povratna informacija 1.2” nastavak je na autorovo dugogodišnje istraživanje komunikacije i percepcije kroz spoj umjetnosti, znanosti i tehnologije. Sastoji se od tri interaktivna rada koji služe kao alati za istraživanje posjetiteljevog odnosa sa sobom i svojim okolišem. Prvi rad pokrenut je disanjem i znojenjem korisnika te pokazuje utjecaj okoliša na naše biološke procese. Drugi služi kao komunikacijsko sučelje između čovjeka i biljke. Treći je postavljen u izlog galerije te putem umjetne inteligencije i sustava raspoznavanja lica uspostavlja diskurs s ulicom.

ŽIVOTOPIS

Vitar Drinković rođen je 1983. godine u Zagrebu, gdje je diplomirao kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu 2008. godine, te na Odsjeku za animirani film i nove medije 2014. godine. Sudjelovao na studentskim razmjenama i rezidencijama u Sjedinjenim Američkim državama, Velikoj Britaniji, Češkoj i Francuskoj. Djeluje na sjecištu tehnologije, znanosti i umjetnosti. Proteklih nekoliko godina istražuje načine stvaranja uvjeta za promjenu percepcije svakodnevne stvarnosti. Koristeći se raznim interaktivnim skulpturama, napravama, izumima i instalacijama kao posrednicima u komunikaciji, stvara novi kontekst za osjetilnu i misaonu spoznaju svakodnevice. Izlagao je samostalno (18) i na skupnim izložbama (48) u Hrvatskoj, Njemačkoj, Nizozemskoj, Bugarskoj, Austriji, Češkoj, Velikoj Britaniji, Sjedinjenim Američkim Državama, Kanadi i Francuskoj. Dobitnik je nekoliko nagrada, priznanja i stipendija.

Izložbu možete pogledati u radnom vremenu Galerije (pon-pet; 11-13 h; 18-20 h, subotom 11-13 h) do 18. veljače 2019. godine, te tijekom Noći muzeja 1. veljače 2019. od 18 sati do ponoći.

IZ PREDGOVORA IZLOŽBE

Izložba Povratna informacija 1.2 prirodan je slijed umjetničkog istraživanja komunikacije i percepcije umjetnika Vitra Drinkovića koji svoj rad izvodi na razmeđi znanosti i umjetnosti, ali i direktan nastavak na izložbu Povratna informacija održanu u Splitu i Jelsi 2018. godine. Verzija 1.2 kulminacija je autorove dosadašnje preokupacije načinima i oblicima komunikacije, ali i stvaranjem okolnosti i preduvjeta koji je redefiniraju. Drinkovićevo istraživanje ne započinje 2018. godine, već u studentskim danima kad prvi put preuzima ulogu inicijatora postavljajući uvjete koji uzrokuju određenu reakciju: u svom radu Conditions, Circumstances, Drinković, s ciljem odmicanja od svog dotadašnjeg medija (skulpture) i pronalaženja novih načina sagledavanja i bavljenja tematikom, omogućava pojavu plijesni na, između ostalog, koncentratu rajčice i zapakiranom vlažnom kruhu. Ovaj eksperiment navodi ga na promišljanje vlastitog „pakiranja“ te okretanje pokretaču i aktivatoru uvjeta u njegovom životu. Svoje eksperimente s godinama dovodi do složenih tehnoloških rješenja koja postavlja pred promatrača u obliku instalacija: Biljno sljepiloKonduktivnost percepcije i Emoji skener.

Oznaka 1.2 u nazivu nužno označava samo jednu od postaja, odnosno jedan oblik prototipa unutar istraživačkog procesa koji autor smatra trenutačno zaokruženim. Drinkovićev eksperimentalni proces počinje s otkrivanjem jednostavnih stetoskop DIY estetike, a završava softwareskim programiranjem naprave za izdavanje izravne povratne informacije koja na promatrača djeluje emotivno i poticajno, inicirajući u osobi misli o nevidljivim biološkim zbivanjima, primarno u našem tijelu, a zatim i komunikaciji koju svakodnevno vodimo sa svime oko nas.

Posjetitelj ulaskom u galeriju stupa u umjetnikov privremeni laboratorij, ispunjen njegovim komunikacijskim izumima koji, svaki na svoj način, stvaraju sebi svojstvenu povratnu informaciju. Svaku instalaciju čini zaseban skup postavljenih uvjeta pred koje nas autor stavlja. Jedan od uvjeta čini i prisustvo čovjeka čija reakcija postaje svojstvenim dijelom rada. Kao polazišnu metodu u otkrivanju tjelesnih procesa, umjetnik koristi jednostavni poligraf koji podatke o tjelesnim promjenama izražava bojama. Upravo takva je instalacija Konduktivnost percepcije koja nas podsjeća na vlastito postojanje: naprava radi sukladno disanju svog neverbalnog sugovornika. Na taj način postajemo apsolutno svjesni svakog udisaja i izdisaja koji stvaraju čitav spektar boja pred našim očima, a time i fizičke prisutnosti prsnog koša, pluća, srca i svakog organa koji omogućava naše postojanje ovdje i sada. Na sličan nas način Biljno sljepilo čini svjesnima s kim dijelimo okoliš. Razmišljajući o osjetljivosti biljaka na podražaje, umjetnik je odlučuje ispitati poligrafom na tragu metoda CIA-inog specijalista za ispitivanje iz 1960-ih godina, Clevea Backstera. Prikazujući te promjene izmjenom obojenog svjetla na reflektorima koji okružuju ficus elasticu on nastoji u promatraču ukinuti takozvano „biljno sljepilo“ (Wandersee, Schussler) i ukazati na okolinu i sve njezine elemente kao aktivne, a ne pasivne i dekorativne. Sve što se odvija u izložbenom prostoru budno promatra senzorno oko Emoji skenera, u kojem se nazire nastavak istraživanja. On prikuplja statističke podatke koji mogu biti manipulirani voljom posjetitelja što ih možda čini faličnima, a možda savršenima za nastavak autorovog propitivanja okoline, uvjeta, komunikacije i, konačno, stvaranja dijaloga.

Sve njegove naprave unutar instalacija stvaraju nusproizvode od kojih se najprije javlja komunikacija među ljudima u prostoru. One pomažu da probudimo svijest o biološkim reakcijama općenito – od izraza lica, preko disanja sve do bioloških reakcija koje nisu naše već se odvijaju oko nas. Pretvarajući nevidljive procese u snažne vizualne impulse, trgaju nas iz automatizma svakodnevice i suočavaju s prolaznom stvarnošću.

Klara Petrović


DEPLIJAN IZLOŽBE: Digitalni deplijan



PREDAVANJE O BIOFEEDBACK I NEUROFEEDBACK TRETMANIMA

Galerija Šira, ponedjeljak, 18. 02. 2019. u 18 sati

Kao popratni događaj samostalne izložbe Vitra Drinkovića “Povratna informacija 1.2” u Galeriji Šira imali smo čast ugostiti prof. Tomislava Pučića, kliničkog psihologa KBC-a Osijek koji je održao predavanje na temu “Upotreba povratne informacije u tretmanu kognitivnih smetnji i somatskih poremećaja”.

Bio i Neurofeedback tretmani predstavljaju nefarmakološki pristup u liječenju različitih neuroloških, psihijatrijskih ali i razvojnih problema. Postupak se zasniva na neposrednoj prezentaciji fizioloških signala (otkucaja srca, napetosti mišića, brzina protoka krvi i dr.) s ciljem da osobe bolje nauče ovladati vlastitim funkcioniranjem. Tretmani se koriste najčešće u kognitivnoj rehabilitaciji (vježbe pažnje, koncentracije i kratkoročnog pamćenja) ali i u tretmanu psihosomatike (glavobolje, vrtoglavice i dr.). Tretmani nisu zamjena za klasično farmakološko liječenje već predstavljaju nadopunu standardnom liječenju.

Tomislav Pučić, prof. – klinički psiholog, TA – terapeut

Radi posljednjih 8 godina na Klinici za neurologiju KBC-a Osijek. Uz standardni dio posla psihologa, vodi individualnu i grupnu psihoterapiju. Od 2013. godine je voditelj ambulante za neurofeedback terapiju.

Vitar Drinković: “Povratna informacija”

Ovaj događaj je završio.

Tags: