Andrea Cihlar: “Žongleri”


18. 07. – 30. 07. 2019., Galerija Šira



U Galeriji Šira, od 18. do 30. srpnja 2019. godine, imali smo čast prezentirati prvu samostalnu izložbu Andree Cihlar pod nazivom Žongleri, kojom ova mlada umjetnica iz Zagreba predstavlja seriju od deset skulptura izvedenih u metalu, u kombinaciji ready-made elemenata i zlatarske tehnike obrade metala. Izložbom problematizira užurbanost suvremenog društva i komplicirane životne situacije koje takav način života donosi, uspoređujući suočavanje pojedinca s takvim situacijama sa žongliranjem.

Iz predgovora Sare Brašnović:

Duboko zalazeći u pitanje egzistencijalizma, čovjek kao neiscrpan izvor inspiracije, nezamjenjiv i unikatno kompleksan, svojom različitošću proširuje ovu temu s pukoga likovnog učinka na zrelu unutar-kiparsku raspravu. Skulptorski rad Žongleri metafora je suvremenog života, s naglaskom na pojedincu kao jedinstvenom, ravnopravnom sudioniku.

Nadovezujući se na raniji slikarski rad pod nazivom Mehanizmi, čija je okosnica bila subjektivni doživljaj ljudskog života, ovim radom htjelo se proširiti njegovo značenje. Ukazujući na problematiku užurbanosti suvremenog doba, ljudsko bivanje nastojalo se poistovjetiti sa žongliranjem koje zahtijeva mnoge vještine potrebne jednom modernom čovjeku, nastojeći potaknuti promatrača na osvještenje vlastite unutarnje snage.

Svi smo na različite načine isti“, misao je autorice, koja kroz prikaz žonglerskih scena kao metaforičkih interpretacija specifičnih životnih situacija u kojima se pojavljujemo kao „žongleri“, donosi razvoj, različitosti i višedimenzionalnost pojedinca. Konceptualno, ovaj rad više nije isključivo objekt ili prostor već transformirani teorijski i jezični izraz, manifestiran u originalnom vizualnom jeziku. Negacijom objekata kao isključivo jednodimenzionalnih, otvara se mogućnost njihove reinterpretacije u prostoru, nesvjesnog čitanja i tumačenja kao simbola emocionalnih značenja i doživljaja ljudskoga tijela. Izmišljene dinamične prostorne maštarije ne ograničavaju se na projekciju u stvarnom prostoru već teže njegovom potpunom zauzimanju – stvarni prostor toliko se približio imaginarnom da su granice među njima izbrisane.
(…)

Andrea Cihlar rođena je 1990. godine u Zagrebu, gdje završava Školu primijenjene umjetnosti i dizajna, Odjel za dizajn metala. Njezin nastavak obrazovanja odvijao se na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu na Slikarskom odsjeku pod mentorstvom prof. Ksenije Turčić. Tijekom studija, u sklopu programa razmjene studenata, zimski semestar provela je na Akademiji likovnih umjetnosti u Münchenu (Akademie der Bildenden Künste München).

Titulu magistre slikarstva stječe 2017. godine, te dodatno upisuje i magisterij kiparstva koji uspješno završava 2018. godine pod mentorstvom prof. Dalibora Stošića.

Do sada je sudjelovala na mnogim skupnim žiriranim izložbama i natječajima te  domaćim i međunarodnim radionicama i projektima od kojih su neki:

ArtiParti vol. 3 u Oris – Kući arhitekture; međunarodna izložba “18. minijature”, (ULS) Zaprešić; 7. poljski međunarodni projekt medalja, “Nasljedstvo”; 10. poljski međunarodni projekt medalja, “Vjera”; „bash ART“ međunarodna izložba minijatura u Kursalonu, Lipik i Muzeju grada Pakraca; izložba “U staklu zajedno“ u Muzeju Mimara; izložba „Animus“ u sklopu manifestacije “Splitski cvit”, Stara gradska vijećnica u Splitu.

Sudjelovala je na projektu i radionicama u sklopu međunarodnog izložbenog projekta Bauhaus – umrežavanje ideja i prakse (BAUNET) u suradnji Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebuna projektu „Kratki spoj“ (ALU+FER+FFZG) u organizaciji udruge KONTEJNER | biro suvremene umjetničke prakse, te je održavala vlastitu radionicu u Školi primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu pod nazivom „Dvosmisao“.


Digitalni deplijan