ARTing the game: Press PILOT to Start!
VIŠE O IZLOŽBI
Prisutnost videoigara u suvremenom društvu sve je veća, a time raste i njihov značaj. Promjenom kulturne paradigme u posljednjih 20ak godina, igrice više ne percipiramo samo kao razbibrigu, već jača i njihov socijalni, edukativni i umjetnički potencijal.
Prema Nathanu Deardorffu, video igre su medij (koji objedinjuje više) medija[1]; u oblikovanju sudjeluju stručnjaci različitih profila pomičući granice vlastite kreativnosti, istražujući nove idejne, tehničke/tehnološke i vizualne mogućnosti oblikovanja kao i načine komuniciranja s publikom. Prva komunikacija s igrom je vizualna; vid je naše dominantno osjetilo, pa će nas igri prvotno privući (dobar review i) impresivan, neobičan i/ili harmoničan izgled. No uloga umjetnika je dvojaka: osim što stvara ono što gledamo, u igri stvara i ono što vidimo. Utječući time (in)direktno na našu vizualnu percepciju, on kolažira sadržaje iz stvarnosti i/ili mašte i prevodi ih u novi svijet priređen za igru.
Upravo dijelove takvog novog svijeta prikazuje izložba ARTing the game: Press PILOT to Start.
Organizirana po završetku pilotiranja programa Dizajn i razvoj videoigara, izložba istražuje stvaralački potencijal koji donosi fuzija tradicionalnih i novih medija te prikazuje selekciju skica i radova nastalih u različitim fazama izrade pilot verzija četiriju videoigara: A Walk in the Park, Planet, path of view, i Središte. Iako su za izvedbu prikazanih vizuala odgovorni umjetnici, radovi odražavaju ideje i promišljanja svih članova timova koji su radili na igrama, naglašavajući time multidisciplinarnost u proizvodnji videoigre i ukazujući da je timski rad jedini mogući put ka njenom kvalitetnom promišljanju i realizaciji.
Na izložbi se, osim skica i vizuala različitih faza rada, mogu vidjeti i zaigrati prototipi nastalih igara:
A Walk in the Park je casual puzzle mobilna igra, koja želi postati top down, pixel art, avantura s humorističnim elementima. Igrač u ulozi psa, u suodnosu sa svojim vlasnikom navigira kroz zgusnuti raspored dnevne šetnje u parku, s ciljem izvršavanja svih dnevnih zadataka ne bi li napredovao na sljedeći nivo.
Planet je mobilna igra stvaranja odnosno uređenja planeta, u kojoj igrač okreće isprva prazan planet te uništava ili propušta odabrane meteore raznih boja kako bi kontrolirao što će na planetu nastati. Igrač može i odgovarati na zadatke za stvaranje planeta, a rezultate dijeliti s drugim igračima.
Path of view je mobilna video igra prepuna prostornih zagonetki koje igrač rješava razumijevanjem ograničenja kretanja u zadanoj dimenziji. Igra na jedinstven način pokazuje kompleksan odnos dvodimenzionalnih i trodimenzionalnih bića, kako bi nam približila ljudsko (ne)razumijevanje četvrte dimenzije.
Središte je mobilna horror igra gdje igrač, u potrazi za izgubljenim prijateljem u jezgri nepoznate planete, mora slušati zvukove stvorenja koje putem susreće kako bi razlikovao smrtonosna stvorenja od onih bezopasnih.
IZLAGAČI
Vanja Čulek • Jelena Đanko • Neva Kiš • Bela Lacko • Bruna Nakić • Luka Rudan • Alma Trtovac • Hana Volner • Astrid Vujnović
IGRE KREIRALI
A Walk in the Park
- Game dizajn: Klara Raškaj
- Vizualne umjetnice: Neva Kiš, Bela Lacko
- Programeri: Karlo Cividini, Noa Midžić
- Zvuk: Sven Senečić
- Produkcija: Luka Habuš
Planet
- Game dizajn: Dorijan Strnad
- Vizualne umjetnice: Astrid Vujnović, Alma Trtovac
- Programeri: Antonio Matok, Danijel Pirc
- Zvuk: Dino Divković
- Produkcija: Alma Trtovac
Path of view
- Game dizajn: Vanja Čulek
- Vizualni umjetnici: Luka Rudan, Hana Volner
- Programeri: Josip Hrvatić, Nina Kolarec
- Zvuk: Nela Gluhak
- Produkcija: Filip Prah
Središte
- Game dizajn: Mihaela Sladović
- Vizualne umjetnice: Jelena Đanko, Bruna Nakić
- Programeri: Ivan Kolanović, Stefan Vedrina
- Zvuk: Toma Širok
- Produkcija: Benjamin Noah Mariček
Izložba je ostvarena u sklopu projekta Edu4Games i programa A>>C.
U želji da se doprinese razvoju, a prije svega kvaliteti igara u zemlji i regiji, pokrenut je projekt Edu4Games – Izrada standarda zanimanja i kvalifikacija te novih studijskih programa za područje dizajna i razvoja videoigara. Provodi se u suradnji nekoliko sastavnica Sveučilišta u Zagrebu – Akademije dramske umjetnosti, Akademije likovnih umjetnosti, Studija dizajna pri Arhitektonskom fakultetu, Fakulteta organizacije i informatike te Fakulteta elektrotehnike i računarstva kao i u suradnji sa stručnjacima iz industrije. Osmišljen je tako da procesi poučavanja i učenja budućih kreatora videoigara budu usmjereni na umjetničku i znanstvenu praksu te na istraživanje.
Više o programu na: http://edu4games.adu.hr.
Program “A>>C” obuhvaća predstavljanje umjetničko-istraživačkih projekata, izložbi etabliranih umjetnika/ca, ali i umjetnika/ca mlađe generacije. Programom se želi uspostaviti platforma za druženje i komunikaciju putem umjetnosti te postaviti pozitivan primjer suradnje između institucija, kako kulturnih tako i obrazovnih, umjetnika i publike, te na taj način pridonijeti shvaćanju, a time i progresivnom razvoju suvremene umjetnosti u Hrvatskoj.
Više o programu na: https://www.facebook.com/akademijaucanvasu.
[1] Deardorff, Nathan, „An Argument That Video Games Are, Indeed, High Art“, Forbes, 2015.
Pratite nas na Facebook stranici te Instagram profilu galerije Šira.