Vendi Vernić: V/V
Galerija Šira

Organizator

Galerija Šira

Galerija Šira prva je galerija Akademije likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, namijenjena izlagačkoj djelatnosti studenata. Preradovićeva 13, Zagreb.

Autori

Vendi Vernić
QR Code

Trajanje

27 lip 2018
Događaj je završio!

Vendi Vernić: V/V

„In nova fert animus mutatas dicere formas corpora“

– Publius Ovidius Naso, Metamorphoseon

Naziv izložbe Vendi Vernić V/V u sebi nosi nekoliko slojeva značenja. Ono najočitije i čitljivo „na prvu“, inicijali su ove mlade umjetnice. V je također znak za rimski broj 5, koji autoricu, koja je magistrirala s velikom pohvalom (magna cum laude) na Odsjeku za grafiku, podsjeća i na način numeriranja grafika. Ukoliko, pak, 5/5 promatramo kao matematičku operaciju, dolazimo do broja 1, odnosno prve Vendine samostalne izložbe. Simboliku broja 5 kao savršene cjeline nalazimo kod starih Grka, koji su, u Aristotelovo vrijeme, smatrali da se svijet sastoji od 5 elemenata – vatre, vode, zemlje, zraka i etera, a mističnu dimenziju ovom broju dali su srednjovjekovni alkemičari. I upravo poput alkemičara – majstora pretvorbi, u crtežima, a crtež je za ovu umjetnicu najneposredniji, gotovo intuitivan medij, Vendi Vernić transformira svoje misli, strahove i sumnje u plejadu hibridnih animalnih bića nalik onima iz srednjovjekovnih bestijarija. Ova metamorfoza događa se sinkrono u autoričinoj struji svijesti i na papiru, gdje ona biva, u gotovo manirističkom stilu, personificirana i ovjekovječena u vidu formi koje nastaju i nestaju, pretaču se fluidno iz jednih u druge, stvarajući pomalo subverzivne oblike kakve možemo naći u dječjih crteža, a koji „uništavaju obmane razuma i otkrivaju nerazumni red“ . Takav nerazumni red zapravo je apsurd, odsustvo i asimetrija – beskonačno mutirajući narativ koji destabilizira klasične mehanizme reda i simetrije, a koji, pak, sadrži u sebi gotovo terapijski oslobađajući moment odbacivanja vlastitih nesigurnosti i dvojbi, prenošenjem istih na prazan papir. Divlja zvijer Što to znači arhetipski je lik i personifikacija tih istih nesigurnosti i sumnji koje nas progone, a kojima umjetnica pristupa autoironično i sa suptilnim humorom. Naime, sumnja, ta zvijer koja „iskače iz grma“ kad joj se najmanje nadamo, nacrtana je kraj grma, uz natpis „izađe iz grma“, aludirajući na sve one momente u životu u kojima nas, nespremne, „zaskoči“. Humor u crtežima Vendi Vernić proizvod je apsurda. Humor je to koji proizlazi iz namjernog podrivanja recipijentova očekivanja, koketiranja s primitivnom umjetnošću, ali i dadaističkim principima, koje iščitavamo u neprekidnoj igri kršenja uzročno posljedičnih veza i smislenog rezoniranja. Vendi Vernić podriva promatračevo očekivanje i korištenjem teksta u svojim crtežima, kojim „pojašnjava“ promatraču značenje crteža, dok zapravo taj tekst, često, samo pojačava osjećaj apsurda. Tako na primjer, kraj crteža krilatog lava iz Venecije, Vendi piše „Mačke ne vole vodu“ ili, pak, crta drveće kraj kojeg ispisuje fragmente pjesme „Song of the Storm“ Emilie Simon „Earth shaking, big dark clouds forming“.
I dok su u crtežima koje možemo smjestiti u razdoblje umjetničina boravka u Veneciji, kao i onima većeg formata, nastalih kao rezultat maratona crtanja na Akademiji, dominantni motivi mistika, hibridnost i, često, amorfnost, u crtežima Tauridi, Sjeverni pol, Zečja anatomija i Perzej iščitavamo astrološko-mitološke motive, kojima daje nešto veći stupanj figurativnosti. Prilikom odabira materijala za svoje radove, Vendi Vernić bira one neortodoksne – komade probnih otisaka bačenih na ALU pretvara u crteže manjih formata koje naziva Razglednicama iz Italije, a koje stvara boraveći na studentskoj razmjeni u Veneciji, dok veće formate, između ostalog, konstruira lijepeći zajedno komade papira pronađene na Venecijanskom bijenalu. Poput perzijskih tkalaca tepiha koji su, prema legendi, u tkanje namjerno ubacivali neke sitne i gotovo neprimjetne greške kako bi ukazali na nesavršenost čovjeka, ova mlada umjetnica, kroz svoje crteže, progovara o nesavršenosti forme, slučajnosti, te „pukotinama“ unutar strukture kao devijaciji od rigidnosti i ustaljenih, unaprijed zadanih, normi.

Mirna Rul

ŽIVOTOPIS

Vendi Vernić rođena je 1991. u Zagrebu. Nakon završene Škole primijenjene umjetnosti i dizajna, 2010. upisuje sveučilišni preddiplomski studij grafike na Akademiji likovnih umjetnosti. Jedan semestar provodi studirajući na Accademia di Belle Arti di Venezia u sklopu Erasmus SMS programa. Diplomski studij završava 2015. u klasi izv. prof. Svjetlana Junakovića, diplomiravši s pohvalom Magna cum Laude. Dosad je sudjelovala na više žiriranih grupnih izložbi i likovnih radionica u Hrvatskoj i inozemstvu: 6. hrvatski biennale ilustracije, Klovićevi dvori, Zagreb (2016.); NEW NOW online exhibition – ELIA Artschools organization (2015.); 36 Mountains, Galerija Greta, Zagreb (2015.); Živa voda pripovijeda: Aquamarine Selection, Sajam dječje knjige u Bologni; Galerija Klovićevi dvori u Zagrebu (2015.); 3. hrvatski triennale autoportreta ‘’Identiteti’’, Galerija Prica, Samobor (2014.); ‘’Grafična pomlad’, Center grafičnih umetnosti, Maribor, Slovenija (2014.); Venientes ALU, Galerija PM – HDLU, Zagreb (2014.); Prvi međunarodni trijenale studentskog crteža Katowice, Galerija Rondo Sztuki, Katowice, Poljska (2014.); Prvi međunarodni bijenale studentskog crteža Sofia, Bugarska (2012.); Trnava poster Triennial, Slovačka (2012.). Dobitnica je nekoliko nagrada (Prvi međunarodni bijenale studentskog crteža Sofia, Otkupna nagrada Sveučilišta u Zagrebu) i pohvala za rad na polju crteža i dizajna.

Kontakt: vendi.vv@gmail.com

Ovaj događaj je završio.

Tags: