Izložba „Grafička mapa Suha akvatinta“
Galerija Šira

Organizator

Galerija Šira

Galerija Šira prva je galerija Akademije likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, namijenjena izlagačkoj djelatnosti studenata. Preradovićeva 13, Zagreb.

Autori

Ana Maria Dellale
Andrea Listeš
Antonela Stanić
Antonia Magdić
Antonio Rendulić
Dajana Džafo
Dajana Oroz
Ida Bugarić
Ivana Škvorčević
Jelena Kovačev
Karla Damjana Radanović
Maja Gjajić
Maria Graša
Marija Matić
Martina Majcen
Minja Mitrović
Nikolina Ćuk
Roko Šimićev
Suzana Ososlija
Tea Pranjić
QR Code

Trajanje

03 - 28 svi 2019
Događaj je završio!

Grafička mapa / Suha akvatinta

Skupna izložba pod nazivom „Grafička mapa Suha akvatintakojom će se prezentirati studentska grafička mapa koja objedinjuje 20 grafičkih listova izvedenih u inovativnoj tehnici dubokog tiska – suhoj akvatinti.

Grafička mapa je nastala kao rezultat rada studenata Akademije za umjetnost i kulturu Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku, Akademije likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu i Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu na radionicama suhe akvatinte, inovativne tehnike dubokog tiska, pod mentorstvom izv.prof.art. Stanislava Marijanovića, u nakladi Studentskog zbora Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku.

IZ PREDGOVORA IZLOŽBE

„Okosnicu grafičke mape Suha akvatinta, u kojoj su zastupljeni radovi dvadesetero studenata triju akademija, čini istoimena inovativna tehnika dubokog tiska pa ju je nužno predstaviti.

Dakle, potkraj osamdesetih moja su eksperimentiranja u dubokom tisku rezultirala nekim zanimljivim i naoko efemernim tragovima, ali je njihovo dugotrajno i pomno artikuliranje, u potrazi za formulom kojom ću se najbolje izraziti, dovelo do onoga što danas možemo nazivati tehnikom suhe akvatinte. Od tradicionalne akvatinte ona se razlikuje po tome što se matrica, tiskovna forma, kreativno oblikuje prije nego što se kolofonijski prah taljenjem fiksira – služi se slobodnim, pomičnim prahom. To je temeljno, zajedničko načelo niza mehaničkih ili kemijskih postupaka kojima se pokreće ili izaziva strukturiranje kolofonija na površini ploče. Od trenutka kada je prah raspoređen na željeni način, bilo (naoko) jednostavnim crtanjem po naprašenoj ploči, bilo složenijim procesima uz uporabu vode, šablona, otapala…, slijedi postupak istovjetan tradicionalnoj akvatinti – fiksiranje praha te jetkanje. U suhoj akvatinti je moguće i samo jednim jetkanjem matrice, do dubine koja odgovara crnini tradicionalne akvatinte, na otisku postići bogat raspon prijelaza od bijelog, preko niza nijansi sivog, do crnog. Različiti postupci unutar suhe akvatinte nude široku i raznoliku lepezu izražajnih mogućnosti koje se lako umnažaju međusobnim povezivanjem.“ (…)

Stanislav Marijanović


Izložbu u galeriji Šira možete pogledati do 14. svibnja 2019.

Izložba je financirana sredstvima Ministarstva kulture RH i Gradskog ureda za kulturu Grada Zagreba.

Pratite nas na Facebook stranici te Instagram profilu galerije Šira.

DEPLIJAN IZLOŽBE

Ovaj događaj je završio.