U svijetu umjetnosti – komunikacija i razmjena ideja / Cash&Carry dan otvorenih vrata umjetnosti
Izložba predstavlja pregled dvanaestog izdanja manifestacije Dan otvorenih vrata umjetnosti – Cash & Carry, kroz istoimenu publikaciju te izbor radova studenata diplomskog studija na Nastavničkom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Duž galerijskog prostora, u neprekinutom nizu, kroz lentu C&C pratimo presjek zbivanja i programskih aktivnosti na C&C-u, održanom 2016. godine – od stalnih, nezaobilaznih aspekata manifestacije kao što su izložba radova studenata 3. godine preddiplomskog, te 1. i 2. godine diplomskog studija kiparstva, slikarstva, grafike i primijenjene grafike, zatim humanitarna izložba, hommage Ivi Vraneković, izložba radova nastalih na Maratonu crtanja, glazbeni program te likovne radionice – do novih segmenata programa, a riječ je o projektima FrizART i Crni linorez, svijetla budućnost te projektima Zidić i Umjetnost i okoliš u vanjskom prostoru Jabukovca 10. Sastavni je dio publikacije i poseban prilog s radovima studenata 3. godine preddiplomskog te 1. i 2. godine diplomskog studija kiparstva, slikarstva, grafike i primijenjene grafike na Nastavničkom odsjeku, gdje pratimo generaciju studenata koji su obilježili spomenuto izdanje manifestacije, a potom i završnu izložbu odsjeka u akademskoj godini 2015./2016. U izložbenom prostoru, lenta C&C isprepleće se s originalnim radovima studenata postojećih usmjerenja diplomskog studija na Nastavničkom odsjeku. Ususret obilježavanju stotinu i desete obljetnice Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, ovom izložbom želimo još jednom usmjeriti pažnju na manifestaciju, koja već trinaest godina u kontinuitetu afirmira komunikaciju između publike i studenata Nastavničkog odsjeka ALU, kroz studentske izložbe te različite programske aktivnosti i edukativne sadržaje, zadirući i u područje menadžmenta i marketinga u kulturi. Marketinški su alati, kao i menadžment u cjelini, specifični kada su u pitanju umjetnost i umjetnici. Premda znatno manje nego ranije, i dalje su predmet prijepora te pored umjerenih gledišta osciliraju od onih koji u njima vide prijetnju i urušavanje umjetnosti i kulture do onih koji kulturnom menadžmentu sa simpatijom predviđaju veliki zamah u našoj sredini. Treba reći da to široko područje ne podrazumijeva isključivo komercijalnu aktivnost, već i sferu „simbolične ekonomije“, koja podrazumijeva razmjenu ideja i misli, a koju u uvodu knjige Seven days in the art world autorica Sarah Thorton ističe kao svojstvenu upravo svijetu umjetnosti. Mnogi će također reći da i sam umjetnik, kao pojedinac, nikada nije samo nevini stvaralac odvojen od pragmatičnih aspekata svog poziva, pa tako pronalazi sredstva za rad, osmišljava vlastite izložbe, brine za prezentaciju djela, traži tko će mu pisati predgovor izložbe, prijavljuje se na natječaje, rezidencije i drugo. Na koncu, percepcija i primjena marketinških i menadžerskih alata umnogome će ovisiti o osobnoj odluci i stavu pojedinca, umjetnika. No, kao obrazovnoj instituciji dužnost nam je o današnjim neminovnim procesima i o sudionicima kompleksnog svijeta umjetnosti i kulture, kao i o njihovoj ulozi u sustavu umjetnosti, raspravljati i praktično ih iskušavati, a stavove budućih generacija nastojati oblikovati i njegovati u korist prvenstva umjetnosti i iskrenosti spram onog što se radi, bez čega djelovanje u umjetnosti i nema odviše smisla. Cash & Carry – Dan otvorenih vrata, u tom smislu, predstavlja mjesto primjene i razmjene iskustava vezanih uz ove teme, i neprestani izazov ka traženju inovativnih, kvalitetnih rješenja budućih izdanja manifestacije.
Snježana Ban
POPIS IZLAGAČA I RADOVA
Tomislav Hršak, Lipa Vol-im te, 2016., kombinirana tehnika
Romana Nikolić, Živi mrtvac, 2016., poliester i željezo
Anja Leko, Ljudska farma, 2016., kombinirana tehnika
Anđela Zanki, Stanja plave, 2016., ulje na platnu, ambijent
Domagoj Rogina, Iz ciklusa Istraživanje materije, 2015./16., ulje na platnu
Vida Meić, Iz serije radova 0.1.1.-1.13.9., 2016., kolografija, kaširano na MDF
Antonio Kutleša, Prostor I i II, 2016., UV print na pleksiglasu
Mia Maraković, Međuprostori, 2017., kombinirana tehnika
Jelena Petric, Krug, 2016., drvo, kudelja, drvofiks
Josip Drdić, Lenta Cash & Carry-Dan otvorenih vrata umjetnosti, 2016.
Grupa Los Bomberos: Ivan Kopp, (asistira Noa Geras), Guilty as Charged, Music Punishment, 2017., performativna izvedba
Studenti III godina preddiplomski studij, Crvena jabuka, 2017., performativna izvedba