ARTing the game: Press PILOT to Start!
Galerija Šira

Organizator

Galerija Šira

Galerija Šira prva je galerija Akademije likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, namijenjena izlagačkoj djelatnosti studenata. Preradovićeva 13, Zagreb.

QR Code

Trajanje

09 - 19 pro 2021
Događaj je završio!

ARTing the game: Press PILOT to Start!

Prisutnost videoigara u suvremenom društvu sve je veća, a time raste i njihov značaj. Promjenom kulturne paradigme u posljednjih 20ak godina, igrice više ne percipiramo samo kao razbibrigu, već jača i njihov socijalni, edukativni i umjetnički potencijal.

Prema Nathanu Deardorffu, video igre su medij (koji objedinjuje više)  medija[1]; u oblikovanju sudjeluju stručnjaci različitih profila pomičući granice vlastite kreativnosti, istražujući nove idejne, tehničke/tehnološke i vizualne mogućnosti oblikovanja kao i načine komuniciranja s publikom. Prva komunikacija s igrom je vizualna; vid je naše dominantno osjetilo, pa će nas igri prvotno privući (dobar review i) impresivan, neobičan i/ili harmoničan izgled. No uloga umjetnika je dvojaka: osim što stvara ono što gledamo, u igri stvara i ono što vidimo. Utječući time (in)direktno na našu vizualnu percepciju, on kolažira sadržaje iz stvarnosti i/ili mašte i prevodi ih u novi svijet priređen za igru.

Upravo dijelove takvog novog svijeta prikazuje izložba ARTing the game: Press PILOT to Start.

Organizirana po završetku pilotiranja programa Dizajn i razvoj videoigara, izložba istražuje stvaralački potencijal koji donosi fuzija tradicionalnih i novih medija te prikazuje selekciju skica i radova nastalih u različitim fazama izrade pilot verzija četiriju videoigara: A Walk in the Park, Planet, path of view, i Središte. Iako su za izvedbu prikazanih vizuala odgovorni umjetnici, radovi odražavaju ideje i promišljanja svih članova timova koji su radili na igrama, naglašavajući time multidisciplinarnost u proizvodnji videoigre i ukazujući da je timski rad jedini mogući put ka njenom kvalitetnom promišljanju i realizaciji.

Na izložbi se, osim skica i vizuala različitih faza rada, mogu vidjeti i zaigrati prototipi nastalih igara:

A Walk in the Park je casual puzzle mobilna igra, koja želi postati top down, pixel art, avantura s humorističnim elementima. Igrač u ulozi psa, u suodnosu sa svojim vlasnikom navigira kroz zgusnuti raspored dnevne šetnje u parku, s ciljem izvršavanja svih dnevnih zadataka ne bi li napredovao na sljedeći nivo.

Planet je mobilna igra stvaranja odnosno uređenja planeta, u kojoj igrač okreće isprva prazan planet te uništava ili propušta odabrane meteore raznih boja kako bi kontrolirao što će na planetu nastati. Igrač može i odgovarati na zadatke za stvaranje planeta, a rezultate dijeliti s drugim igračima.

Path of view je mobilna video igra prepuna prostornih zagonetki koje igrač rješava razumijevanjem ograničenja kretanja u zadanoj dimenziji. Igra na jedinstven način pokazuje kompleksan odnos dvodimenzionalnih i trodimenzionalnih bića, kako bi nam približila ljudsko (ne)razumijevanje četvrte dimenzije.

Središte je mobilna horror igra gdje igrač, u potrazi za izgubljenim prijateljem u jezgri nepoznate planete, mora slušati zvukove stvorenja koje putem susreće kako bi razlikovao smrtonosna stvorenja od onih bezopasnih.

IZLAGAČI

Vanja Čulek, Jelena Đanko, Neva Kiš, Bela Lacko, Bruna Nakić, Luka Rudan, Alma Trtovac, Hana Volner, Astrid Vujnović

IGRE KREIRALI

A Walk in the Park – game dizajn: Klara Raškaj; vizualne umjetnice: Neva Kiš, Bela Lacko; programeri: Karlo Cividini, Noa Midžić; zvuk: Sven Senečić; produkcija: Luka Habuš Planet – game dizajn: Dorijan Strnad; vizualne umjetnice: Astrid Vujnović, Alma Trtovac; programeri: Antonio Matok, Danijel Pirc; zvuk: Dino Divković; produkcija: Alma Trtovac

Path of view – game dizajn: Vanja Čulek; vizualni umjetnici: Luka Rudan, Hana Volner; programeri: Josip Hrvatić, Nina Kolarec; zvuk: Nela Gluhak; produkcija: Filip Prah

Središte – game dizajn: Mihaela Sladović; vizualne umjetnice: Jelena Đanko, Bruna Nakić; programeri: Ivan Kolanović, Stefan Vedrina; zvuk: Toma Širok; produkcija: Benjamin Noah Mariček

Izložba je ostvarena u sklopu projekta Edu4Games i programa A>>C.

U želji da se doprinese razvoju, a prije svega kvaliteti igara u zemlji i regiji, pokrenut je projekt Edu4Games – Izrada standarda zanimanja i kvalifikacija te novih studijskih programa za područje dizajna i razvoja videoigara. Provodi se u suradnji nekoliko sastavnica Sveučilišta u Zagrebu – Akademije dramske umjetnosti, Akademije likovnih umjetnosti, Studija dizajna pri Arhitektonskom fakultetu, Fakulteta organizacije i informatike te Fakulteta elektrotehnike i računarstva kao i u suradnji sa stručnjacima iz industrije. Osmišljen je tako da procesi poučavanja i učenja budućih kreatora videoigara budu usmjereni na umjetničku i znanstvenu praksu te na istraživanje.

Više o programu na: http://edu4games.adu.hr.

Program “A>>C” obuhvaća predstavljanje umjetničko-istraživačkih projekata, izložbi etabliranih umjetnika/ca, ali i umjetnika/ca mlađe generacije. Programom se želi uspostaviti platforma za druženje i komunikaciju putem umjetnosti te postaviti pozitivan primjer suradnje između institucija, kako kulturnih tako i obrazovnih, umjetnika  i publike, te na taj način pridonijeti shvaćanju, a time i progresivnom razvoju suvremene umjetnosti u Hrvatskoj.

Više o programu na: https://www.facebook.com/akademijaucanvasu.

[1] Deardorff, Nathan, „An Argument That Video Games Are, Indeed, High Art“, Forbes, 2015.

Ovaj događaj je završio.

Tags: